| کد مطلب: ۱۰۹۱۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

با این راهکارها سرما نمی خورید

با کاهش محسوس دمای هوا، ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا، سیستم ایمنی بدن را ضعیف و آسیب‌پذیر می‌کنند، اما دنبال کردن برخی عادات سالم در زندگی، نسبت به ابتلا به این بیماری‌ها مقاومت ایجاد خواهد کرد.

با این راهکارها سرما نمی خورید

با کاهش دمای هوا، ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا، سیستم ایمنی بدن را ضعیف و آسیب‌پذیر می‌کنند، اما دنبال کردن برخی عادات سالم در زندگی، نسبت به ابتلا به این بیماری‌ها مقاومت ایجاد خواهد کرد. در این مطلب چند راهکار برای جلوگیری از سرماخوردگی را بررسی می‌کنیم.

از دستگاه مرطوب کننده‌ هوا یا بخور استفاده کنید

استفاده از بخور در هنگام سرماخوردگی یا در روزهای سرد سال باعث می‌شود که از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنید. در واقع خشک بودن راه تنفس باعث می‌شود تا عمر باکتری‌ها و ویروس‌هایی که در سینوس وجود دارند، از بین نروند. این در صورتی است که می‌توانید با یک دستگاه بخور یا حتی بخور به شیوه سنتی، مجاری تنفسی و غشای مخاطی خود را مرطوب نگه داشته و امکان زنده ماندن باکتری‌ها را بسیار کاهش دهید.

استرس را از خود دور کنید

استرس و اضطراب میزان ترشح هورمون کورتیزول را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و همین بدن را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی مثل سرماخوردگی می‌کند. کورتیزول هورمونی است که سیستم دفاعی را تقویت کرده و ایمنی بدن را بالا می‌برد. برای همین توصیه می‌کنیم تا برای پیشگیری سرماخوردگی، استرس‌های روزانه را از خود دور کنید. پیاده‌روی، مدیتیشن و یوگا، دوری از شبکه‌های اجتماعی و اخبار منفی و وقت گذرانی با خانواده و دوستان، به شما در این راه کمک خواهد کرد.

مصرف ویتامین D خود را افزایش دهید

محققان به تازگی دریافته‌اند که افرادی که مصرف ویتامین D کمتری دارند، نسبت به دیگران بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف دستگاه تنفسی هستند. یکی از فواید وجود ویتامین D در بدن، فعال کردن قابلیت مقابله با عفونت در بدن توسط این ویتامین است و کسانی که به اندازه کافی آن را دریافت نمی‌کنند، بشتر سرما می‌خورند.ویتامین D را از طریق نور آفتاب و مکمل های خوراکی مثل قرص هم می‌توان جذب کرد اما منبع غنی غذایی آن را می‌توان در گوشت گاو، ماهی سالمون، آب پرتقال، تخم مرغ، شیر، قارچ و پنیر دریافت کرد.

به اندازه کافی آب بنوشید

«دهیدراته» یا کم آب شدن بدن باعث می‌شود تا بدن مستعد ابتلا به سرماخوردگی شود. حال اگر در طول روز بین ۶ تا ۸ لیوان آب و دیگر مایعات مفید بنوشید، ویروس‌ها و میکروب‌های احتمالی را زودتر از چرخه بدن خود خارج کرده و آب مورد نیاز بدن را تامین کرده‌اید.چای، مخلوط آب جوش، آویشن و عسل، آب پرتقال و انواع جوشونده و دم کرده‌های گیاهی از جمله مایعات مفید دیگر برای پیشگیری و همچنین درمان سرماخوردگی هستند.

 

 

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار