| کد مطلب: ۱۰۹۸۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

راهنمای مدارک لازم برای سفر با تور؛ سفری راحت و بدون دردسر را تجربه کنید

در این مقاله با مدارک لازم برای سفر با تور آشنا میشوید و با ارائه این مدارک و پرداخت هزینه خرید تور، سفری مفرح را تجربه می کنید. درنظر داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای سفر با تور داخلی و خارجی متفاوت است.

راهنمای مدارک لازم برای سفر با تور؛ سفری راحت و بدون دردسر را تجربه کنید
سفر با تور، از روش‌های محبوب و پرطرفدار برای سفر به هر مقصد گردشگری محسوب می‌شود. مزایا و خدماتی که تورهای گردشگری به مسافران خود ارائه می‌کنند، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این روش سفر در بین گردشگران است. برای این کار، فقط کافی است با مدارک لازم برای سفر با تور آشنا باشید و با ارائه این مدارک و پرداخت هزینه خرید تور، سفری مفرح و بی‌دغدغه را تجربه کنید. باید درنظر داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای سفر با تور داخلی و خارجی متفاوت است؛ بنابراین در بین اقدامات لازم برای سفر باید این مدارک را آماده کرده و تحویل آژانس‌های مسافرتی بدهید. در صورتی که برای گذران تعطیلاتی خوش برنامه‌ریزی می‌کنید و برای آماده‌سازی مدارک لازم برای خرید تور دچار سردرگمی شده‌اید، با این مطلب همراه شوید.

همه چیز درباره مدارک لازم برای سفر با تور

چه به‌صورت آنلاین و چه حضوری برای خرید تور گردشگری اقدام کنید، باید در کنار درخواست خود، مدارک مورد نیاز برای سفر با تور را نیز ارائه کنید. هنگامی که به آژانس‌های مسافرتی مراجعه می‌کنید و یا قصد خرید آنلاین تور از سایت‌های معتبر را دارید، در اولین قدم، یک فرم در مقابل شما قرار می‌گیرد که شامل اطلاعات شخصی و مهم مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تماس شما می‌شود؛ اما کار ثبت‌نام برای همراهی با تورهای گردشگری به همین مرحله محدود نمی‌شود، بلکه باید اصل و کپی برخی مدارک را نیز به آژانس‌های مسافرتی تحویل دهید. نگران نباشید، چراکه در ادامه به بررسی تمام آن چیزی که باید از مدارک ضروری برای خرید تور بدانید، می‌پردازیم.

مدارک لازم برای خرید تور داخلی

همان‌طور که می‌دانید، سفر با تورهای گردشگری از راحت‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های سفر است که متقاضیان زیادی نیز دارد؛ به همین خاطر، شاهد برگزاری تورهای گردشگری داخلی به زیباترین و شگفت‌انگیزترین مقاصد گردشگری کشور هستیم که هر کدام از آن‌ها لحظات خوش و به‌یادماندنی برای مسافران خود رقم می‌زنند.

مدارک لازم برای خرید تور داخلی

اگر جزو کسانی هستید که بارها با تورهای گردشگری سفر کرده‌اید، مطمئنا با مدارک لازم برای سفر با تور از قبیل شناسنامه و کارت ملی و عقدنامه آشنا هستید. اما اگر قرار است برای اولین‌بار، برای خرید تور اقدام کنید و یک سفر داخلی را در بهترین نقاط دیدنی ایران تجربه کنید، باید ابتدا درخواست خود را به‌صورت آنلاین (از سایت‌های معتبر) و یا حضوری (با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی) ثبت کنید. برای تورهای داخلی، ارائه کارت ملی معتبر خودتان و همسفرهایتان ضروری بوده و همین مدرک شناسایی برای خرید تورهای گردشگری کفایت می‌کند.

مدارک لازم برای سفر با تور خارجی

در صورتی که می‌خواهید تعطیلات خود را در یکی از کشورهای خارجی سپری کنید و قصد خرید تورهای گردشگری خارجی را دارید، باید در اولین قدم، با مدارک مورد نیاز برای سفر با تور خارجی آشنا شوید. باید بدانید که مدارک ضروری برای خرید تور خارجی به‌سادگی تورهای داخلی نیست و نیاز به اقدامات بیشتری دارد. چه با تورهای زمینی و چه تورهای هوایی به سفر خارجی بروید، باید این مدارک را به آژانس‌های مسافرتی ارائه کرده و در طول سفر نیز همراه‌تان باشد:

  • کارت ملی

  • شناسنامه

  • گواهی سلامت

  • بیمه مسافرتی

  • مدارک پزشکی (در صورت مصرف دارو خاص)

  • برنامه سفر مانند بلیط هواپیما، رزرو هتل و غیره

  • مدرک مبنی بر تایید پرداخت عوارض خروج از کشور

  • پاسپورت

  • ویزا

مدارک لازم برای سفر با تور خارجی

پاسپورت

پاسپورت، ازجمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدارک لازم برای خرید تور خارجی است که باید حداقل چند هفته قبل از سفر، برای دریافت آن اقدام کنید. در صورتی که از قبل پاسپورت دارید، باید اعتبار آن را بررسی کنید، چراکه این مدرک دارای تاریخ انقضای مشخص و تعیین شده‌ای است که پیش از اتمام آن باید برای تمدید اعتبار پاسپورت، درخواست دهید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که برای دریافت مجوز سفر به کشورهای خارجی، باید هنگام ارائه پاسپورت، حداقل 6 ماه تا پایان اعتبار آن زمان باقی مانده باشد، درغیر این صورت پاسپورت شما برای سفر خارجی، قابل قبول نخواهد بود.

ویزا

یکی دیگر از مهم‌ترین مدارکی که برای خرید تورهای خارجی به آن نیاز خواهید داشت، ویزا است. البته لزوم دریافت ویزا به مقصد سفر شما نیز بستگی دارد، به این معنی که برای سفر ایرانی‌ها به برخی کشورها مانند ارمنستان و ترکیه به ویزا نیاز نیست؛ اما برخی کشورهای دیگر مانند قطر و مالدیو، برای اجازه ورود به کشور خود از مسافران ایرانی درخواست ارائه ویزای معتبر دارند؛ بنابراین پیش از هر اقدامی بررسی کنید که کشور مقصد گردشگری شما به ویزا نیاز دارد یا خیر. برخی از کشورهایی که می‌توانید بدون ویزا به آن سفر کنید و اجازه اقامت 30 الی 90 روزه در آن‌ها را دارید به شرح زیر است:

  • ارمنستان

  • ترکیه

  • گرجستان

  • عراق

  • دومینیکا

  • هائیتی

  • ونزوئلا

رزرو تور برای گذران تعطیلاتی خوش و مفرح

حال که با مدارک لازم برای خرید تورهای داخلی و خارجی آشنا شدید، نوبت به ررزو تور به بهترین و دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری در ایران و جهان رسیده است. با رزرو آنلاین معتبرترین و حرفه‌ای‌ترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی می‌توانید با خیال راحت چمدان سفر خود را ببندید و بدون کمترین زحمت و نگرانی، تعطیلاتی خوش و به‌یادماندنی را سپری کنید؛ چراکه خدمات تورهای گردشگری شامل برنامه‌ریزی، پیگیری و انجام بسیاری از کارهایی است که در سفر شخصی باید خودتان آن‌ها را انجام دهید و مدیریت کنید.

تورهای گردشگری به دو صورت مستقل و گروهی قابل اجرا هستند. در تورهای گروهی برنامه‌ریزی سفر به یک مقصد خاص در بازه زمانی مشخص برای یک گروه با ظرفیت معین انجام شده است. شما با خرید تور گروهی از کلیه خدمات تور شامل محل اقامت، نوع حمل‌ونقل و گشت شهری آن همراه با یک گروه از گردشگران بهره‌مند خواهید شد. در مورد تور مستقل اما موضوع متفاوت است؛ با رزرو تور در این حالت، خدماتی مانند رزرو هتل (https://www.eghamat24.com) و خرید بلیط هواپیما یا قطار برای مقصد مورد نظر شما در بازه زمانی دلخواه‌تان به شما ارائه می‌شود. اگرچه برخی تورهای مستقل تخفیف‌هایی را نیز برای تفریحات گردشگری مقصد به عنوان آفر تور به مسافران ارائه می‌دهند.

کلام پایانی

از آنجایی که سفر با تورهای گردشگری، با استقبال زیادی روبه‌رو شده است و برای خرید تورهای داخلی و خارجی به ارائه مدارک مشخص شده‌ای نیاز دارید، در این مطلب به بررسی تمام آن چیزی که باید از مدارک لازم برای سفر با تور بدانید، پرداختیم. این کار به شما کمک می‌کند که در کنار ثبت درخواست خرید تور چه به‌صورت آنلاین و چه حضوری، مدارک لازم و مورد نیاز را نیز دردسترس داشته باشید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار