| کد مطلب: ۱۱۰۰۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

هشدار به مبتلایان به نارسایی قلبی / این علائم را جدی بگیرید

نارسایی قلبی و عدم پمپاژ موءثر خون به بدن می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

هشدار به مبتلایان به نارسایی قلبی / این علائم را جدی بگیرید

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از همشهری آنلاین ؛ وقتی قلب شما نتواند به طور مؤثر خون را به سایر اندام حیاتی بدن از جمله کلیه‌ها پمپاژ کند، این اتفاق منجر به کاهش گردش خون می‌شود. اگر خون کمتری در کلیه‌های شما جریان داشته باشد، باعث تجمع مایعات اضافی در بدن می‌شود که این مساله می‌تواند افزایش وزن را در پی داشته باشد.

نارسایی قلبی می‌تواند باعث تجمع مایعات در بدن به خصوص در اندام تحتانی و شکم شود. این پدیده را به عنوان «ادم» می‌شناسند. مایعات اضافی در بدن، باعث افزایش وزن می‌شود. در برخی موارد، افزایش وزن بدون دلیل اولین علامت آشکار نارسایی قلبی است. در این مطلب نگاهی دقیق‌تر به چگونگی اینکه نارسایی قلبی باعث افزایش وزن می‌شود، پرداخته شده است.

اگر در زمان مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌ها و تست‌ها نارسایی قلبی برای شما تشخیص داده شد، ممکن است به شما توصیه شود که روزانه خود را وزن کنید. این ساده‌ترین راه برای شناسایی علائم اولیه «ادم» است که ممکن است آشکار نباشد.

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، افزایش وزن ۰.۹ کیلوگرم تا ۱.۳۶ کیلوگرم در عرض ۲۴ ساعت، یا حداقل ۲.۲۶ کیلوگرم در عرض یک هفته، می‌تواند نشانه بدتر شدن نارسایی قلبی باشد. هر ۱ کیلوگرم افزایش وزن معادل ۱ لیتر مایع اضافی است.

اگر متوجه افزایش سریع وزن شدید اما نارسایی قلبی برای شما تشخیص داده نشده، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر سابقه بیماری قلبی دارید یا علائم دیگری مانند موارد زیر را تجربه کرده‌اید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید، این علائم عبارتند از:

  • خستگی
  • تنگی نفس
  • تغییر در ضربان قلب در حالت استراحت

تجمع مایعات در بدن شما می تواند بار اضافی روی اندام‌های از جمله کلیه‌ها، ریه‌ها و قلب وارد کند. به عنوان مثال، مایع می‌تواند در ریه‌ها جمع شود و باعث ایجاد وضعیتی به نام «ادم» ریوی شود. این اتفاق می‌تواند منجر به تنگی نفس شود. در شرایط حادتر، ممکن است باعث مشکلات تنفسی شدید شود که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد.

علاوه بر اینکه افزایش وزن بی دلیل می‌تواند هشدار دهنده باشد، موارد زیر نیز ممکن است علائمی از پیشرفت نارسایی قلبی باشد:

 

  • تورم در شکم یا اندام تحتانی
  • تنگی نفس
  • سبکی سر
  • خستگی که انجام فعالیت‌های روزانه را دشوار می‌کند
  • تغییرات یا نوسانات در فشار خون
  • سردرگمی یا سایر مسائل شناختی
  • تپش قلب

اگر هر یک از این علائم و نشانه‌ها ایجاد شد یا در صورت موجود بودن بدتر شد، فورا به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید. از آنجایی که افزایش وزن با نارسایی قلبی معمولا ناشی از ادم است، بهترین راه برای مدیریت وزن، کاهش میزان تجمع مایع در بدن است. پزشک ممکن است دیورتیک‌ها (داروها و داروهای گیاهی مدر) را توصیه کند که داروهایی هستند که به بدن شما کمک می‌کنند تا از شر مایعات و سدیم اضافی خلاص شود.

اگر نارسایی قلبی برای شما تشخیص داده شده باشد، پزشک ممکن است توانبخشی قلبی را نیز توصیه کند. این برنامه‌ای است که برای بهبود سلامت قلب و عروق و کیفیت زندگی شما در صورت داشتن مشکل قلبی طراحی شده است.

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار