| کد مطلب: ۱۱۰۹۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

سرنوشت می‌شد طور دیگری رقم بخورد؛

​غیبت مهم‌ترین چهره‌های دیدار رفت گل‌گهر پرسپولیس

نقطه عطف دیدار رفت پرسپولیس و گل‌گهر در دقیقه 62 مسابقه اتفاق افتاد.

​غیبت مهم‌ترین چهره‌های دیدار رفت گل‌گهر پرسپولیس

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس دنبال می‌شد که مارینوس اوزونیدیس در دقیقه 60 سه تعویض همزمان انجام داد. میشل‌ تی‌ورده، مهدی ممی‌زاده و حمید بوحمدان به جای روبرتو تورس، مهران گلزاری و احمدرضا زنده‌روح وارد زمین شدند. این اولین مسابقه میشل تی‌ورده برای گل‌گهر بود که با سابقه بازی و درخشش برای فاینورد امیدواری زیادی به کیفیت و پتانسیل او وجود داشت.

دو دقیقه بعد یکی از مهم‌ترین و البته جنجالی‌ترین صحنه‌های فصل رقم خورد. ارسال مهدی ممی‌زاده از سمت راست خط دفاعی پرسپولیس کمی آنطرف‌تر از نقطه پنالتی با ضربه میشل تی‌ورده به سمت دروازه زده شد. بیرانوند که روز بسیار خوبی را پشت سر می‌گذاشت، روی توپی که در نگاه اول شدت مشکوک بودن آن مشخص نبود، شیرجه‌ای بلند زد و توپ را به جریان بازی بازگرداند. پیام حیدری داور وسط مسابقه روی خط محوطه جریمه ایستاده بود و کمک دوم او امیر محمد داودزاده بدون اینکه پرچمش را بالا ببرد، در حالی که خم شده بود تا نشان دهد با بالاترین دقت در حال انجام وظیفه بوده، به کار ادامه داد. چند ثانیه بعد که صحنه آهسته پخش شد مشخص شد که گل‌گهری‌ها و رقبای پرسپولیس اعتراض زیادی به این اتفاق خواهند داشت.

درنهایت با گذر کردن تیم داوری از این صحنه پرسپولیس با کسب 3 امتیاز به صدر جدول رسید و گل‌گهر هم در هفتمین هفته مسابقات طعم شکست را چشید. این اتفاق اما سرنوشت‌ یک بازیکن خارجی را در لیگ ایران تغییر داد.

اگر ادعای آنهایی که معتقدند ضربه سر میشل تی‌ورده از خط عبور کرده را بپذیریم، سرنوشت این بازیکن می‌توانست با گلی که دو دقیقه پس از ورود به ترکیب گل‌گهر به ثمر رساند، به طور کلی تغییر کند. بی‌شک او با گلزنی مقابل قدرتمندترین تیم فوتبال ایران طی سال‌های اخیر روحیه بالایی می‌گرفت و شاید حتی گل‌های بعدی او هم در این مسابقه یا در مسابقات بعدی از راه می‌رسیدند.

با این حال این صحنه با تایید داوران مسابقه گل اعلام نشد، تا علیرضا بیرانوند با شیرجه نجات بخشی که داشت فرشته نجات پرسپولیسی‌ها لقب بگیرد و در سوی مقابل دنیا برای مهاجم جدید گل‌گهر تیره و تار شود. 

تی‌ورده پس از اینکه در گلزنی مقابل پرسپولیس در اولین بازی خود برای سیرجانی‌ها ناکام بود، با وجود فرصتی که سرمربی یونانی گل‌گهر به او داد، نتوانست موفقیتی کسب کند تا رفته رفته از تفکرات اوزونیدیس خارج شود. او فقط یک مسابقه به صورت ثابت در ترکیب گل‌گهر مقابل استقلال خوزستان به میدان رفت و در 10 بازی هم به صورت ذخیره وارد میدان شد تا دقایق بازی کردن او برای گل‌گهر از 239 دقیقه تجاوز نکند. عکس‌های آخرین تمرینات گل‌گهر را که در سال جدید مرور می‌کنیم، از این مهاجم سورینامی که سابقه بازی در تیم‌های پایه هلند را هم دارد، خبری نیست. او حتی اگر در 9 بازی باقی مانده بار دیگر شانس بازی پیدا کند، به نظر نمی‌رسد که همکاری او با گل‌گهر به فصل بعدی برسد. 

اتفاق مهم دیگر بازی رفت دو تیم پرسپولیس و گل‌گهر مصدومیت طولانی‌مدت یاسین سلمانی بود که در نیمه اول برای خرید جدید سرخپوشان رخ داد.

به هر ترتیب میشل تی‌ورده را می‌توان غایب قطعی گل‌گهر در فاز تهاجمی مقابل پرسپولیس در بازی روز آینده دانست و در سوی مقابل هم علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت در این مسابقه مهم حضور نخواهد داشت، تا دو بازیکنی که یکی از جنجالی‌ترین و فراموش نشدنی‌‌ترین صحنه‌های فصل و تاریخ فوتبال ایران را ساختند، در بازی برگشت به شکل جالب توجهی غایب باشند.

 

منبع : ورزش

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار