| کد مطلب: ۱۱۱۴۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

ناآرامی‌ در ارمنستان

اعتراض به تصمیم دولت ارمنستان به واگذاری چهار روستا به جمهوری آذربایجان روز یکشنبه نیز ادامه یافت و برخی بزرگراه‌های این کشور مسدود شد.

ناآرامی‌ در ارمنستان

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  در ادامه ناآرامی‌ها در برخی شهرهای ارمنستان معترضان به اقدام دولت این کشور در واگذاری چهار روستا به جمهوری آذربایجان صبح یکشنبه بزرگراه «ایروان – گیومری» را مسدود کردند. به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» این اقدام اعتراضی باعث قطع تردد سنگین خودروها در پایتخت ارمنستان به سمت شمال غربی این کشور شد.

در روزهای گذشته، ساکنان چندین جامعه ارمنی در استان «تاووش» اعتراضاتی را علیه برنامه‌های دولت «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان برای واگذاری اراضی به جمهوری آذربایجان آغاز کردند.این روستاها در دوران شوروی بخشی از  آذربایجان بودند اما از دهه نود میلادی توسط ارمنستان کنترل می شدند. ساکنان منطقه تاووش ابراز نگرانی کرده‌اند که تعیین مرز مانع دسترسی آن‌ها به زمین‌های کشاورزی و محاصره آنها در خاک  جمهوری آذربایجان می‌شود.روز شنبه نیز در ایروان مردم با حمل تابلو‌هایی در انتقاد از دولت به سالن برگزاری یک کنسرت یورش بردند.وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه هشدار داد که هرگونه تلاش برای مشارکت نیروهای مسلح این کشور در جریانات سیاسی با «اقدام قانونی » مواجه خواهد شد.این بیانیه پس از انتشار ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد افرادی با لباس نظامی به تظاهرات روستایی در استان «تاووش» می‌پیوندند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار