| کد مطلب: ۱۰۷۳۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد

خبر خوش برای صادر کنندگان محصولات کشاورزی

وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: ممنوعیتی برای صادرات محصولات گلخانه‌ای نداریم.

خبر خوش برای صادر کنندگان محصولات کشاورزی

 

 

 به گزارش آرمان ملی آنلاین:  روز گذشته محمدعلی نیک‌بخت وزیر جهادکشاورزی  پنج شنبه با اشاره به اینکه رویکرد ما توجه به صنعت گلخانه‌ای است؛ گفت: در کل کشور نهضتی در حال شکل گیری و محصولات هم عمدتاً صادراتی است و بخشی هم به بازار داخل کشور می‌رود که محصولات خارج فصل هستند که موجب تعادل قیمت در بازار می‌شود.

او افزود: هیج ممنوعیتی برای صادرات محصولات گلخانه‌ای نداریم و این مهم موجب اشتغالزایی و توسعه صنعت و ارز اوری می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: یک محدودیت‌های داریم که در مجلس و دولت در تلاش هستیم این محدودیت‌ها رفع شود.

مرور جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، عمده تمرکز گلخانه‌های کشور در 5 استان تهران، کرمان، اصفهان، یزد و مرکزی متمرکز است. این درحالی که کمبود منابع آبی، تنش آبی و تنش آبی شدید در بیش از 10 استان کشور دیده می‌شود. 

با این وجود طبق آمارهای وزارت جهادکشاورزی، در سال گذشته نزدیک به ۳.۵ میلیون تن سبزی و صیفی و بیش از ۲.۷ میلیون عدد گل و گیاهان زینتی در سطح گلخانه‌های کشور تولید شد. درضمن از مجموع سطح گلخانه‌های در حال تولید کشور، ۷۵ درصد مربوط به تولید سبزی و صیفی، ۲۰ درصد گل و گیاهان زینتی و پنج درصد سایر محصولات گلخانه‌ای را شامل می‌شود.

همچنین از مجموع سبزی و صیفی تولیدی گلخانه‌ای، ۵۳ درصد خیار، ۲۳ درصد گوجه فرنگی، ۱۶ درصد فلفل و هشت درصد سایر سبزیجات گلخانه‌ای است. اما وضعیت تولید و صادرات سال جاری مشخص نیست.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار