| کد مطلب: ۱۰۶۰۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

آقای وزیر احرام عشق بپوشید!

جناب صحرایی جنابعالی گفته‌اید که از خانواده بزرگ آموزش و پرورش طلب حلالیت نموده‌اید و برنامه‌های دینی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌انجام خواهید رساند و باحضور و تلاش مدیران متعهد و تلاشگر خللی در دستگاه تعلیم وتربیت ایجاد نخواهد شد. و اما مسئله: در غیبت یکماهه ایشان وظایف قانونی و شرعی‌شان توسط چه کسانی انجام خواهدگرفت؟

آقای وزیر احرام عشق بپوشید!

به گزارش آرمان ملی آنلاین مجید ابهری، جامعه‌شناس و رفتارشناس نوشت: جناب وزیر! جنابعالی باید از خانواده‌ها و دانش‌آموزان کشور حلالی طلبیده. اگر گاندوها اجازه دادند سالم و با دست و پا از رود عبور کنید لحظه‌ای در مورد کودکان آب کش از رودخانه اندیشه کنید. اگر روال آیت‌اله مرعشی را طی نمودید به‌محض بازگشت به‌وطن حاجی خطاب و قلمداد خواهید شد. بچه‌های نشسته زیر چادرها را دیده‌اید؟ مدارس ششصد و هفتصد نفره با چند شیر آب و دو توالت را مشاهده کرده‌اید؟ برخی خانواده‌ها و مدارس در اطراف چاه‌بهار و سرباز و دلگان دست کمی از ربذه ندارند. آقای وزیر احرام عشق بپوشید به‌جای چاه زمزم از آب تلخ و شور رود سرباز جرعه‌ای اگر توانستید بنوشید.

این مقدمه خلاصه را از این جهت عرض کردم تا به موضوع تشرف وزیر محترم آموزش وپرورش برسیم. ایشان یک‌ماه پس از نصب در مسند وزارت آموزش وپرورش به سفر مقدس حج عزیمت کردند. بعد از تنش‌های اداری و سازمانی مخصوصا مسائل اسفندماه در بین آموزگاران تصور می‌شد جناب وزیر وقت و حوصله سر خاراندن نداشته باشند تا چه رسد به سفر و زیارت حج. خیلی از دوستان ایشان هنوز برای این سفر معنوی فرصت کافی در اختیار دارند. کاش بازدید‌های ضربتی از مدارس و اوضاع دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و سایر مناطق محروم را مورد بازدید و بررسی قرار دهند.

آقای وزیر! کلاس‌های پر تراکم را ملاحظه کرده و دانش‌آموزان کپرنشین را دیده‌اید؟ به‌یاد دارید که یکی از مراجع عالیقدر شیعه که دارای معروفیت و اقتدار جهانی بود؛ در مقابل اصرار مریدان و دوستان در ارتباط با عزیمت ایشان به حج می فرمودند: من از بودجه خود مستطیع نیستم پس نمی‌توانم به حج مشرف شوم. این دیدگاه و عقیده را با رفتار بسیاری از افراد امروزی مقایسه کنیم. با پول بیت‌المال بارها وبارها به حج مشرف می‌شوند و لقب «حاجی» را به‌دنبال اسم خود یدک می‌کشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار