| کد مطلب: ۱۰۷۷۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

آلودگی هوا موجب دیابت می شود!

این متخصص اضافه کرد: آلودگی هوا از طرق مختلف اشکال ایجاد می کند و باعث ایجاد اخلال در لایه داخلی عروق می شود. از سوی دیگر سبب یک التهاب سیستماتیک در بدن می شود و از همه مهم تر می توامد باعث استرس اکسیداتیو در بدن شود که موجب مقاومت در برابر انسولین و ایجاد دیابت نوع 2 شود. در شروع دیابت نوع 2 انسولین بیشتر است اما دیابت ایجاد شده است.

آلودگی هوا موجب دیابت می شود!

امیرکامران نیکوسخن، رئیس هیات مدیره شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، گفت:گسترش آلودگی هوا عمده کلانشهرهای کشور را درگیر کرده است. از سوی دیگر شهروندانی که با بیماری های قلبی-قندی و تنفسی مواجه هستند، در این شرایط دچار مشکلات بیشتری شده که جان افراد را نیز به خطر می‌اندازد.

امیرکامران نیکوسخن، رئیس هیات مدیره شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، درباره تاثیر آلودگی هوا بر ایجاد بیماری‌های مختلف از جمله دیابت و مشکلات قلبی به «انتخاب» گفت: ما امروز با بیماری های غیرواگیر در دنیا مواجه هستیم. کرونا حدود 4 تا 5 میلیون نفر از افراد کره زمین را کشت اما بیماری‌های غیرواگیر که 4 بیماری هستند از جمله بیماری های تنفسی، سرطان، دیابت و قلب سالانه 41 میلیون نفر از مردم جهان را می‌کشند و متاسفانه این 4 بیماری با 4 ریسک فاکتور سر کار دارند، از جمله تغذیه ناصحیح، مصرف سیگار، نداشتن فعالیت بدنی، مصرف بی رویه الکل و آلودگی هوا؛ امروزه آلودگی هوا یکی از عوامل مهم در ایجاد این بیماری‌هاست. 

 

منبع : انتخاب

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار