| کد مطلب: ۱۰۸۰۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد

چالش داروی افسردگی و فرسودگی خطوط تولید

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: فرسودگی خطوط تولید دارو یکی از مهمترین مسائل حال حاضر نظام سلامت کشور است که سعی داریم با همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان کمی از آن را برطرف کنیم.

چالش داروی افسردگی و فرسودگی خطوط تولید

محمدحسین زارع زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی، در خصوص تاثیر تحریم‌ها در کیفیت نظام سلامت گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، در حوزه‌های مختلفی از جمله بهداشت و درمان با تحریم‌های گوناگون و فراز و نشیب‌های مختلفی مواجه بودیم. در سال‌های مختلف به تناوب اتفاقات متفاوتی افتاده است و با چالش‌های مختلفی برخورد کرده‌ایم. یکی از مسائلی که ما از ابتدا در نظام سلامت با آن مواجه بودیم، تامین تجهیزات پزشکی است.

وی درخصوص شرایط و کیفیت تجهیزات پزشکی در کشور گفت: از ابتدا در تامین برخی از  تجهیزات پزشکی مشکلاتی داشته‌ و هنوز هم داریم. اما در سال‌های اخیر با حمایت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، کمی از تجهیرات مورد نیاز ما در زمینه بهداشت و درمان  بومی‌سازی و کمی از فشارها و مشکلات ما در این حوزه کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه تأکید کرد: البته هنوز هم به تجهیزات پیشرفته نیاز داریم اما شرکت‌های دانش بنیان کشور به شدت پیگیر هستند تا این مشکلات را حل کنند. 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تامین و تولید دارو را یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر نظام سلامت کشور دانست و گفت: عمده مشکلاتی که ما از سال گذشته تا کنون با آن درگیر بوده‌ایم، در زمینه تامین و تولید اقلام دارویی بوده است.  
جدای از آن که از ابتدای انقلاب تا کنون تلاش شده نیازمندی‌های کشور برطرف شود اما باز هم به واسطه پیشرفت‌هایی که امروزه در علوم مختلف جهان حاصل شده، باز هم نیازهایی در کشور وجود دارد که پیگیر برطرف کردن آن‌ها هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما در جلساتی که برگزار می‌کنیم، نظام مسائل را بررسی و با هم‌اندیشی و هم فکری مدیران و مسؤولان نظام سلامت که با آنها ارتباط نزدیک و مؤثری داریم به رفع و حل و فصل کردن مسائل کمک می‌کنیم.

سازمان بسیج جامعه پزشکی، حامی نظام سلامت کشور 

وی درباره اقدامات بسیج جامعه پزشکی در زمینه بهبود و برطرف کردن نیازهای نظام سلامت توضیح داد: سازمان بسیج جامعه پزشکی در کنار فعالیت‌های خود، در موضوعات اساسی به دیگر بخش‌های بهداشت و درمان، کمک‌های فکری و عملیاتی کرده و به آنها مشورت‌ می‌دهد. ما در حال حاضر داریم سعی می‌کنیم که با کمک و حمایت‌های شرکت‌های دانش‌ بنیان تا حدودی مشکلات موجود در زمینه تولید و تامین دارو را در کشور مرتفع کنیم. 

امید خط تولید دارو، به شرکت‌های دانش بنیان است

وی در خصوص اینکه برخی از کارخانه‌ها و خط تولیدهای دارو دچار فرسودگی شده‌اند و یکی یکی از رده خارج می‌شوند، توضیح داد: ما در برخی از خطوط تولید دارو دچار فرسودگی هستیم. مسئله فرسودگی یکی از مسائل مهم حال حاضر در حوزه بهداشت و درمان است که سعی داریم با همکاری با شرکت‌های دانش بنیان کمی از آن را برطرف کنیم. 

 

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار