| کد مطلب: ۱۰۸۳۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

۹۰ درصد کودکان کار مهاجرند!

نورمحمدی گفت: کودکان کار و آواره مهاجر در کشور محصول نگاه سرمایه‌داری آمریکا در منطقه‌اند. همچنین ۱۰ درصد کودکان کار در کشور محصول نگاه سرمایه‌داری در داخل هستند که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

 ۹۰ درصد کودکان کار مهاجرند!
رئیس کارگروه حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور با اعلام اینکه ۹۰ درصد کودکان کار در ایران از مهاجران هستند، گفت: کودکان کار و آواره مهاجر در کشور، محصول نگاه سرمایه‌داری آمریکا در منطقه‌اند.
 
 ابراهیم نورمحمدی عصر امروز (پنجشنبه، ۲۳ آذر ماه) در مراسم رویداد «توان» که با هدف استفاده از توان مردمی در حل مشکلات در آستانه سفر رئیس جمهوری به گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس همه ما مردم از اقشار و افکار مختلف پای کار آمدیم و در بستر جنگ ترییت شدیم.
 
وی مسیر رشد انقلاب اسلامی را در مسیر رشد مردم دانست و گفت: پایه انقلاب اسلامی از روز اول براساس مشارکت و همکاری مردم بود و هنوز هم برای پیشرفت کشور باید مردم پای کار بیایند.
 
رئیس کارگروه حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور ادامه داد: استفاده از توان مردم در همه امور کشور از تاکیدهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است و مدل اداره کشور توسط امامین انقلاب است که باید عمیق‌تر شود.
 
نورمحمدی با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مدل جدیدی از دولت‌سازی را مطرح می‌کنند، گفت: حلقه‌های میانی و جوانان متعهد محور حرکت جامعه به سمت پیشرفت و آبادانی هستند. 
 
او حل مشکلات با توان مردم را مدل جدید دولت‌سازی دانست و ادامه داد: امروز دولت‌ها به تنهایی قادر به حل مشکلات و معضلات جامعه نیستند و چاره‌ای به‌جز به میدان آوردن مردم و استفاده از توان آنها در حل مسائل ندارند.
 
رئیس کارگروه حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور بیان کرد: اگر از توان، مال و انرژی مردم در اداره جامعه استفاده شود، مردم آن جامعه رشد می‌کنند و این به معنی حذف توان دولت نیست، دولت نیز باید با تمام توان پای کار بیاید.
 
وی مبارزه با مواد مخدر با کمک مردم را یکی از مصادیق مهم استفاده از توان مردمی در حل معضلات دانست و ادامه داد: در هر محله و شهری که مردم برای حل مشکل اعتیاد کنار دولت آمدند و خانواده‌های افراد گرفتار در دام اعتیاد را حمایت کردند، کاهش اعتیاد را شاهد بودیم. مثلاً یک پیرمرد همدانی خانه‌اش را فروخت و با خرید سه هکتار زمین در حاشیه شهر، کمپ تشکیل داد و ۶۳ فرد معتاد را درمان و به آغوش زندگی برگرداند. این یک مدل موفق از استفاده از توان مردمی است.
 
نورمحمدی گفت: کودکان کار و آواره  مهاجر در کشور محصول نگاه سرمایه‌داری آمریکا در منطقه‌اند. همچنین ۱۰ درصد کودکان کار در کشور محصول نگاه سرمایه‌داری در داخل هستند که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار