| کد مطلب: ۱۰۸۶۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

۱۳۲ هزار خوزستانی در ۹ ماه گرفتار عوارض آلودگی هوا شدند

در 9 ماهه سال 1401، تعداد 113 هزار و 317 نفر و درمدت مشابه سال جاری، 132 هزار و 209 نفر با مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که بیانگر افزایش 16درصدی مراجعه بیماران است.

۱۳۲ هزار خوزستانی در ۹ ماه گرفتار عوارض آلودگی هوا شدند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۱۳۲ هزار نفر به مراکز درمانی خوزستان بر اثر آلودگی هوا با عوارض قلبی و تنفسی غیرعفونی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
 
به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میثم معزی با اشاره به نمودار مقایسه‌ای بیماران قلبی و تنفسی غیرعفونی 9 ماهه سال‌های 1401 و 1402 گفت: در 9 ماهه سال 1401، تعداد 113 هزار و 317 نفر و درمدت مشابه سال جاری، 132 هزار و 209 نفر با مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که بیانگر افزایش 16درصدی مراجعه بیماران است.
 
 
معزی گفت: بیماری‌های ناشی از آلاینده‌های هوا، سالیانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان در بیمارستان بستری می‌کنند و برآورد سازمان بهداشت جهانی این است که از هر هشت مورد مرگ، یک مورد به دلیل آلودگی هواست.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: بیماری ایسکمیک قلب، سکته مغزی، انسداد ریوی مزمن، سرطان ریه، تشدید حملات آسم، برونشیت مزمن، زوال عقل و آلزایمر و رینیت آلرژیک از شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا به شمار می‌روند.
 
 بیماری‌های ایسکمیک قلب، ناشی از کاهش خون‌رسانی به عضله قلب (میوکارد) و ایسکمی آن هستند.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار