| کد مطلب: ۱۱۱۳۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

جوزپ بورل: صلح از طریق فرایند سیاسی و دیپلماسی بدست می آید

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اهمیت دیپلماسی برای حل مسائل خاورمیانه گفت: تحریم ها به تنهایی نمی توانند ایران را بازدارند. تحریم‌ها به تنهایی نمی‌تواند خطر تشدید تنش را حل کند و باید جایگاهی به دیپلماسی داده شود.

جوزپ بورل: صلح از طریق فرایند سیاسی و دیپلماسی بدست می آید

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا؛ جوزپ بوررل در سخنانی در میان اعضای پارلمان اروپا در استراسبورگ با اشاره به حمله تلافی‌جویانی ایران به مواضع رژیم صهیونیستی گفت: این اولین بار است که ایران مستقیماً از خاک خود با صدها پهپاد و موشک به اسرائیل حمله کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یادآور شد: حمله ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، پس از حمله رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق رخ داد که اتحادیه اروپا آن را محکوم کرده بود.

وی با بیان اینکه این حمله هوایی نشان دهنده تشدید یک وضعیت بسیار پرتنش در منطقه است، مدعی شد: در پی این اتفاق لبنان بار دیگر در یک وضعیت بسیار شکننده قرار گرفت.

بوررل با تاکید بر اهمیت دیپلماسی برای حل مسائل خاورمیانه گفت: تحریم ها به تنهایی نمی توانند ایران را بازدارند. تحریم‌ها به تنهایی نمی‌تواند خطر تشدید تنش را حل کند و باید جایگاهی به دیپلماسی داده شود.

وی با بیان اینکه من فکر می‌کنم در این لحظه نوبت با دیپلماسی است تا حداکثر تلاش‌های دیپلماتیک برای آرام کردن اوضاع به کار گرفته شود، گفت: باید از همه بخواهیم نقش خود را ایفا کنند. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن با بازیگران مهم در تماس هستند، چراکه اتحادیه اروپا کانال‌های ارتباطی با تمامی طرفین را باز نگه می‌دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت غزه که در کانون تنش های منطقه ای باقی مانده است، گفت: صلح از دیدگاه ما تنها از طریق فرآیند سیاسی که به راه‌حل دو کشوری منجر شود، می‌تواند به دست آید.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار