| کد مطلب: ۱۰۸۱۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد

سال گذشته ۳۵۹ نفر در حوادث جاده‌ای گلستان فوت کردند

استان گلستان یکی از مسیرهای پرتردد کشور محسوب می‌شود که متاسفانه هنوز در بعضی از جاده‌های این استان بخصوص مناطق شمالی به دلیل کم عرضی و دیگر مشکلات تصادف‌های سنگین منجر به فوت رخ می‌دهد که مسئولین استانی و کشوری باید توجه بیشتری به جاده‌های گلستان کنند.

سال گذشته ۳۵۹ نفر در حوادث جاده‌ای گلستان فوت کردند

استان گلستان یکی از این مسیرهای پرتردد کشور است و در ایام سفرهای نوروزی و تابستان در بعضی از مسیرهای جاده‌ای میزان تصادفات رشد قابل توجهی دارد. متاسفانه نبود اعتبار کافی و تزریق در زمان مناسب باعث شده تا جاده‌های استان استاندارد سازی نشده باشند.

محور بندرترکمن به آق‌قلا سالها است که به جاده مرگ معروف شده و هر ساله تعدادی از مردم این مناطق بر اثر تصادف‌های وحشتناک نقص عضو و کشته می‌شوند. جاده‌ای باریک که در شب‌ها روشنایی ندارد و از وسط روستا های بین این دو شهر می‌گذرد که همین موضوع باعث شده تا جان دانش آموزان و روستاییان در اثر تصادف با خودرو گرفته شود.

در سالهای اخیر مسئولان استان برای کاهش تلفات و مصدمان در جاده گلستان اقدماتی مانند کاهنده‌های سرعت در نقاط حادثه‌خیز، نصب روشنایی، گارد ریل و .... انجام داده‌اند ولی هنوز باید اقدمات جدی‌تری برای کاهش تلفات انجام شود.

بیشتر تصادفات شاخ به شاخ در شمال استان در محورهای که دوبانده نیستند رخ می‌دهد و بیشتر وقت‌ها موجب مرگ راننده و سرنشین می‌شود. شانه‌سازی برای توقف وسایل نقلیه در مواقع اضطراری در این جاده بسیاری ضروری است.

طول کل راه‌های استحفاظی استان گلستان 5250 کیلومتر است و وضعیت نامناسب و غیراستاندارد محور جاده‌ای  بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده است. متأسفانه  وضعیت محورهای جاده‌ای قدیم کشاورزان را هم دچار مشکل کرده و هنگام تردد تراکتور و دیگر وسایل نقلیه کشاورزی در شب و یا روز دچار تصادف‌های وحشتناکی می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: طبق آخرین آمارها  بیش از ۶۰ درصد تصادفات گلستان در مسیر بزرگراهی رخ داده و این اداره کل برای کاهش تصادف جاده‌ای در 23 نقطه پر تصادف استان شناسایی و با اعتبار 195 میلیارد تومان مشکلات این نقاط برطرف کرده است.

عادل مصدقی ادامه داد: اداره کل راهداری استان برای افزایش کیفیت و بهبود ایمنی راه‌ها در بیش از ۳۰ کیلومتر از محورهای گلستان بلوک مفصلی انجام داده است. هر کیلومتر از این بلوک‌ها هزینه‌ای بیش از ۳ میلیارد تومان برای راهداری دارد.

وی افزود: این اداره کل در بخش ایمن سازی راه‌ها با احداث دوربرگردان‌های استاندارد، نصب تابلو و علائم، چراغ‌های هشدار، آشکارسازی نقاط پرحادثه و غیره برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اقدام می‌کند. خطای انسانی بیشترین عامل تصادفات در استان است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در فرهنگ سازی ترافیکی نقش مهمی دارند و باید پای کار باشند.

مدیرکل راهداری گلستان بیان کرد: متاسفانه محورهای گنبدکاووس شاهد بیشترین تلفات جاده‌ای است و آموزش و فرهنگ‌سازی را لازمه دست‌یابی به اهداف کاهش تصادفات است. موتورسواران و عابرین پیاده نیز بیشترین متوفیان ناشی از تصادفات در استان هستند.

وی افزود: گلستان ۵۲۵۰ کیلومتر انواع راه دارد که یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن برف‌گیر و کوهستانی است. در حال حاضر بیش از ۲۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان دارای روشنایی است و متاسفانه سرقت کابل برق از مشکلات ما در تامین  روشنایی جاده‌های اصلی و بزرگ‌راه‌های استان است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۳۵۹ نفر بر اثر حوادث جاده‌ای در استان جان باختند که بیش از ۵۰ درصد آن موتورسیکلت‌سواران و عابر پیاده بوده‌اند. گلستان بیشترین مناطق پرتصادف جاده‌ای کشور بعد از استان تهران را دارد‌.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۸۰ کیلومتر راه روستایی و شهر  برای کاهش حوادث رانندگی از برنامه های جدی ما است که پیگیر این موضوع مهم هستیم.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار