| کد مطلب: ۱۱۱۳۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

فریدون مجلسی در گفت و گو با«آرمان ملی»:

وتوی دکترین ملک عبدالله توسط آمریکا/ اعراب دنباله دکترین ملک عبدالله هستند

آرمان ملی: نگاه ایالات متحده آمریکا به اسرائیل در پرتو حواث اخیر در خاورمیانه تغییر نکرده است. آمریکا همچنان حامی سرسخت اسرائیل است و تمامی قطعنامه ها در محکومیت اقدامات اسرائیل را وتو می‌کند اخیرا هم در برابر جامعه جهانی و خواست تمامی کشورها ایستاده و اجازه تشکیل کشور فلسطین را نداده است اما بعضا رفتارهایی از سوی آمریکایی ها نسبت به برخی اقدامات اسرائیل دیده می‌شود که جای تعجب دارد.

وتوی دکترین ملک عبدالله توسط آمریکا/  اعراب دنباله دکترین ملک عبدالله هستند

اخیرا آمریکا اعلام کرده که قصد دارد که  یک گردان نظامی در اسرائیل را مورد تحریم قرار دهد. تحریمی که اگر چه بعید است اما بیان کننده نوعی نگاه منفی به بخشی از سیاست مداران و نظامیان اسرائیل  محسوب می‌شود. آرمان ملی برای بررسی  این احتمال که آمریکا قصد دارد این گردان نظامی را در اسرائیل مورد تحریم قرار دهد با فریدون مجلسی کارشناس روابط بین الملل به گفت و گو پرداخته است.

وی معتقد است:« آمریکا  طرح هایی دارد. آمریکا می داند که اگر قرار است دولت فلسطین تشکیل شود یکی از مسائل مورد مذاکره روشن شدن تکلیف شهرک نشینان است و تا زمانی که اینها در ساحل غربی رود اردن بساط خود را جمع نکنند، امکان ندارد مشکلات حل شود و چالش ها حل شود. به نظر می‌رسد  دنیا به این سمت در حال حرکت است که از افراط گرایی بکاهد و رفتارهایی معقول تر و در غالب قطعنامه شورای امنیت پیگیری کند».  وی ادامه می دهد«آنها دکترین ملک عبدا... را در پیش گرفتند و دکترین ملک عبدا.. این بود که باید سیاست دو کشوری اجرا شود و مرزهای آنها همان مرزهایی باشد که در قطعنامه 242 شورای امنیت به تصویب رسیده  است.»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار