| کد مطلب: ۱۰۶۰۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

راهکار اصولگرایان برای داغ شدن فضای انتخاباتی

جریان اصولگرا بیشتر دنبال رقابت تصنعی برای انتخابات هستند و برای داغ کردن فضا هر روز خبرسازی می‌کنند. اینکه برخی از چهره‌های اصولگرا نیز برخی اظهاراتی را در این خصوص مطرح می‌کنند کاملا مشخص است که در راستای چه هدفی است. آقای باهنر و آن بخش از طیف اصولگرایان همراه وی خودشان عملا جریان به حاشیه رانده شده‌ای هستند. لذا اساسا در جایگاهی قرار ندارد که بخواهد خود را سخنگوی حاکمیت تلقی کند.

 راهکار اصولگرایان برای داغ شدن فضای انتخاباتی

به گزارش آرمان ملی آنلاین محمود صادقی، نماینده سابق مجلس نوشت:  چنین اظهاراتی از جانب آقای باهنر باعث تعجب است چرا که در چنین جایگاهی نیست.  اگر این حرف را یکی از اعضای جبهه پایداری بزند درست؛ اما طیف آقای باهنر که مخصوصا با رد صلاحیت آقای لاریجانی در انتخابات 1400 به حاشیه رانده شدند و در جایگاه و موقعیتی نیست که بخواهد برای سایر جناح‌های سیاسی محدوده تعریف کند و خط و نشان بکشد. با اینکه هنوز چند ماه تا انتخابات اسفندماه باقی‌مانده می‌خواهند اخبار انتخابات را به لید تیتر خبرها و رسانه‌ها بیاورند و به طور تصنعی تنور انتخابات را گرم کنند. البته حساب آقای باهنر جداست و همانطور که گفته شد در جایگاهی نیست که با ادبیات تهدید َآمیز دیگران را تهدید کند ولی جنس خبرهایی که این روزها رسانه‌های وابسته به این طیف مطرح می‌کنند بیشتر از این جهت است که خبرهایی که همه دارند که نه تنها فعلا رغبتی نسبت به حضور در انتخابات در شهرهای بزرگ مثل تهران دیده نمی‌شود بلکه در شهرستان‌ها بر خلاف ادوار گذشته کمتر نشانه‌ای از تکاپوهای انتخاباتی دیده می‌شود.

لذا بیشتر می‌خواهند انتخابات را مساله روز کنند تا به داغ شدن فضای انتخاباتی کمک کنند. از طرفی با شرایطی که در جامعه متصور است وضعیت اقتصادی جامعه بهبودی نسبت به انتخابات‌های مجلس 98 و ریاست جمهوری در 1400 پیدا نکرده است. روند میل به مشارکت در جامعه به دلایل مختلفی از جمله اینکه انتظاری که ایجاد کرده بودند از حاکمیت یکدست که مشکلات حل می‌شود اتفاقی نیفتاده  است و از طرف دیگر هم برخی  تصمیمات در نهادهای غیر انتخابی مثل مجمع تشخیص یا شورای عالی سران قوا اتخاذ می‌شود.

عملا حتی مردم می‌گویند که اگرفضا باز‌تر شود و نمایندگان بیشتر به خواسته‌های مردم نزدیک باشند، اما پس از انتخابات عملا این نهاد کارایی ندارد. مضافا بر اینکه در همین طرح اصلاح قانون انتخابات نیز همین نگرش تقویت شده است. از جمله بحث تداوم نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس در طول دور نمایندگی. در واقع این سیگنال‌هایی که مردم گرفتند تاثیر زیادی روی مشارکت خواهد گذاشت. خود رسانه‌ها نیز حتما نظرسنجی‌هایی در سراسر کشور دارند که نشانگر میزان مشارکت در انتخابات مجلس است.  هر چند سناریو آنها این است که با داغ کردن برخی از خبرها در خصوص انتخابات از هم اکنون تلاش می‌کنند به نحوی بر این سردی فضا غلبه کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار