| کد مطلب: ۱۰۷۳۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

اتباعِ خارج از استانداردهای سازمان ملی مهاجرین از کشور طرد می‌شوند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد بعد از این‌که برنامه هفتم در مجلس مصوب شد، موضوع ساماندهی اتباع بیگانه در کمیسیون‌های ذی‌ربط با حضور دستگاه‌های امنیتی و سیاسی و بقیه دستگاه‌های کشور مطرح شود تا در آنجا از یک غنای لازم برخودار باشد.

اتباعِ خارج از استانداردهای سازمان ملی مهاجرین از کشور طرد می‌شوند

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا؛ فداحسین مالکی درباره آخرین وضعیت بررسی ساماندهی مهاجران و اتباع خارجی گفت: با توجه به این‌که کشور ما از لحاظ موقعیت جغرافیایی ماهیت مهاجرپذیری دارد یک کار مشترکی بین دولت و مجلس صورت گرفت که با نظر آقای رئیس‌جمهور اداره اتباع که زیر نظر وزارت کشور است، به سازمان مهاجرین تبدیل شود که از یک انسجام بیشتری بین دستگاه‌های ذی‌ربط برخودار باشد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث‌های زیادی مطرح شد و یکی از بحث‌ها این بود که این سازمان زیر نظر رئیس‌جمهور و به عنوان معاونت باشد؛ نهایتاً نظر ما در کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون‌های ذی‌ربط و خود دولت بر این بود با توجه به ماهیت کاری خود وزارت کشور و مسئولیت‌های بالایی که دارد و هم به جهت این که وزیر کشور رئیس شورای امنیت کشور هستند و هم به لحاظ این‌که ارتباط مستقیم با پلیس و دستگاه‌های امنیتی دارد، این سازمان زیر نظر وزیر کشور باشد تا از ظرفیت بالایی برخودار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اما در عمل برخی از مسائل خاص قانونی وجود دارد که با استناد به قوانین گذشته بعضی دستگاه‌ها روی موضوعات خاصی بحث داشتند که قرار شد بعد از این‌که برنامه هفتم در مجلس مصوب شد، این مسائل در کمیسیون‌های ذی‌ربط با حضور دستگاه‌های امنیتی و سیاسی و بقیه دستگاه‌های کشور مطرح شود تا در آنجا از یک غنای لازم برخودار باشد. 

مالکی با بیان این‌که در کشور ما در خصوص برخی از اتباع مخصوصا اتباع افغانستانی و علی‌الخصوص بعد از اتفاقاتی که در افغانستان افتاد و با وجود جریانی که در رأس آن کشور قرار گرفت، نگرانی‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: ابتدا حضور بی‌رویه افغانستانی‌ها را به داخل کشورمان داشتیم که حساسیت‌ها و نگرانی‌هایی بین مردم به وجود آمد و باید گفت البته این نگرانی‌ها و حساسیت‌ها بین مردم درست بود و همین حساسیت هم در میان مقامات کشور به وجود آمد تا هرچه سریع‌تر طرح ساماندهی به صورت بهتر اجرا شود.

وی افزود: طرح ساماندهی اتباع بیگانه در وزارت کشور اجرا و به خوبی توسط استانداری‌ها و فرمانداری‌ها پیگیری می‌شود. همچنین یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدتی صورت می‌گیرد که هم بشود از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مهاجرین استفاده کرد و هم اینکه از تهدیدهای احتمالی جلوگیری شود و اساسا تشکیل سازمان مهاجرین بر این پایه صورت گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سویی مرزبانان و نیروی انتظامی کشورمان به خوبی مسلط بر مسائل استان‌های مرزی هستند تا از هرگونه تردد غیرقانونی جلوگیری شود. همچنین یک تصمیماتی هم در وزارت کشور گرفته شده تا همه اتباع ساماندهی شوند و افرادی که خارج از استانداردهای سازمان باشند از کشور طرد شوند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار