| کد مطلب: ۱۰۹۶۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد

مهلت زمانی برای نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان اعلام شد

با اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این کاندیداها از ۲۰ الی ۲۲ بهمن می‌توانند تقاضای تغییر حوزه انتخابیه خود را ثبت کنند.

 مهلت زمانی برای نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان اعلام شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از تسنیم؛ مهلت بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید و اسامی نامزدهای انتخاباتی توسط وزارت کشور یا فرمانداری‌های حوزه انتخابیه اعلام عمومی خواهد شد.در مرحله‌ی نام‌نویسی از داوطلبان راهیابی به مجلس خبرگان، ۵۱۰ نفر در سراسر کشور با شرایط حداقل ۴۰ سال و دارا بودن سطح چهار حوزه علمیه، ثبت‌نام کرده بودند که بعد از بررسی صلاحیت‌ها ۱۳۸ نفر به تأییدصلاحیت دست یافته بودند.هم‌چنین سخنگوی شورای نگهبان شب گذشته اعلام کرد که این تعداد با بررسی مجدد، به ۱۴۴ نفر رسیده است. طبق جدول زمان‌بندی این انتخابات، نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده از فردا ۲۰ بهمن‌ماه تا ۲۲ بهمن می‌توانند از طریق مراجعه به فرمانداری‌های مراکز حوزه و یا ستاد انتخابات کشور درخواست خود برای تغییر حوزه انتخابیه را ثبت کنند و تصمیم‌گیری در این زمینه با شورای نگهبان خواهد بود.

مهلت تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۵ روز است و از ۲۵ بهمن آغاز و ۹ اسفندماه به پایان می‌رسد. اگر داوطلبی هم احیاناً قصد انصراف دارد، باید ۷۲ ساعت قبل از رأی‌گیری به‌صورت کتبی اعلام کند.بر اساس این گزارش، طبق اعلام ستاد انتخابات کشور از جمله نوآوری‌ها در این دوره، یکی‌شدن برگه‌های تعرفه رأی است؛ به‌این‌صورت که رأی‌دهندگان یک برگه تعرفه دریافت خواهند کرد که در بخشی از آن اسامی نامزدهای خبرگان و در بخش دیگر، نامزدهای مجلس شورای اسلامی را می‌نویسند و هر دو بخش را جدا می‌کنند و در دو صندوق مجزا می‌اندازند. هم‌چنین با موافقت شورای نگهبان و اعلام ستاد انتخابات کشور، در این دوره از انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار