| کد مطلب: ۱۰۹۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

پزشکیان: دولت رئیسی در حال کمک به کاهش مشارکت در انتخابات است

نماینده تبریز در مجلس گفت: برخی‌ از بیرون و البته از داخل در حال تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند. نوع برخورد دولت آقای رئیسی و ساختارهای نظارتی هم به شکلی است که دانسته یا ندانسته در حال کمک به کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

پزشکیان: دولت رئیسی در حال کمک به کاهش مشارکت در انتخابات است

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از انصاف نیوز؛ یک نماینده تبریز در مجلس در ارزیابی از احتمال تشکیل فراکسیبون اقلیت در مجلس آینده اظهار داشت: وظیفه‌ مجلس قانون‌نویسی و نظارت بر اجرای آن است. اگر این اقلیت میانه‌روها بتواند در هر کمیسیون افرادی کارکشته و متخصص را داشته باشد می‌توانند جهت‌گیری کارشناسی و ریل‌گذاری صحیح را در سیستم جا بیندازند. اگر اقلیت با دیگرانی که اکثریت را در مجلس دارند در چارچوب منطقی و کارشناسی سخن بگویند معمولا می‌پذیرند و اینطور نیست که همه عناد داشته باشند. مسعود پزشکیان گفت: برخی‌ها از بیرون و البته از داخل در حال تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند. نوع برخورد دولت آقای رئیسی و ساختارهای نظارتی هم به شکلی است که دانسته یا ندانسته در حال کمک به کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند. این در حالی است که رهبری از ابتدای امسال در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف توصیه و تاکید داشتند که کارها به شکلی انجام شود که انتخابات رقابتی باشد و مشارکت مردم نیز افزایش پیدا کند و اخیرا هم گفتند اجازه دهید نظرات و جریان‌های مختلف وارد صحنه شوند.

وی افزود: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد نبود افراد کارشناس و خبره در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است تا بتوانند نقشه‌ی راه درستی را طراحی کنند که در صورت اجرای درست آن مشکل‌گشا شود. بسیاری کارشناسان و استادان دانشگاه معتقدند که برای مثال چارچوب کلی و کارشناسی آنچه در کمیسیون بهداشت در چند دوره‌ی اخیر مجلس مطرح شده کاملا قابل دفاع است.

پزشکیان عنوان کرد: همین نشانگر آن است که در صورتی که کار تخصصی و کارشناسی صورت بگیرد بحث اقلیت و اکثریت کنار می‌رود و همه آن را پذیرا خواهند بود زیرا بسیاری از آن را مجالس با گرایش‌های مختلف هم تصویب کرده‌اند. اگر بتوان به درستی و بر مبنای کارشناسی گفت‌وگو کرد اقلیت می‌تواند حرف خود را به کرسی بنشاند. وی افزود:  مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که افراد متخصص و کارشناسی که بر اساس مستندات علمی و کارشناسی سخن بگویند در کمسیون‌های مجلس کم هستند و اگر اقلیت با چنین ویژگی‌های در مجلس وجود داشته باشد اکثریت را می‌تواند با خود همراه کند. اگر افرادی باشند که دانسته‌های صحیح و کارشناسی را در سیستم مطرح کنند و توان گفت‌وگو با دیگران را داشته باشند اقلیت هم توان اینکه کار خود را به سرانجام برساند خواهد داشت. البته این هم واقعیتی است که تعداد زیادی از افراد این چنینی از گزینش‌های مربوط به انتخابات گذر نکرده‌اند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار