| کد مطلب: ۱۰۹۹۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

جواد امام: هیچ تقابلی با امضاکنندگان بیانیه روزنه نخواهیم داشت

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: ما هیچ تقابلی با دوستانی بیانیه روزنه را امضا کردند، نداریم و هیچ واکنشی نشان نخواهیم دادیم. این دوستان اعلام کردند این بیانیه انتخاباتی نیست.

جواد امام: هیچ تقابلی با امضاکنندگان بیانیه روزنه نخواهیم داشت

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا؛ جواد امام در پاسخ به این سوال که در روزهای گذشته بیانیه‌ای تحت عنوان روزنه‌گشایی منتشر شد تعدادی از امضا کنندگان از اعضای جبهه اصلاحات بودند تصمیم جبهه اصلاحات در این موضوع چیست، گفت: تعدادی از دوستان اصلاح‌طلب که عضو جبهه اصلاحات نیستند، مستقل و مختار هستند. تشخیصی داشتند و تشخیص‌شان هم محترم است. اما دوستانی که عضو جبهه اصلاحات بودند و این بیانیه را امضا کردند علیرغم اینکه این بیانیه با مصوبات جبهه که خودشان هم در شکل‌گیری‌اش مشارکت داشتند، مغایرت دارد احساس می‌کنند که با این تلاش‌ می‌توانند روزنه‌هایی را ایجاد کنند.

وی افزود: من اعتقادم این است که باید در درجه اول روزنه‌هایی را ایجاد کنیم که اعتماد از دست رفته مردم را چه نسبت به نظام و چه نسبت به جریان اصلاح‌طلب بازسازی کند. امیدواریم که آنها بتوانند توفیقی پیدا کنند. اما آن چیزی که مسلم است، دوستانی که بیانیه روزنه‌گشایی را امضا کردند نگاه و جمع‌بندی‌شان مستقل از جبهه اصلاحات است و حتی خود آقای خاتمی هم به صراحت اعلام کردند که اگر قرار باشد اعتماد مردم برگردد و انتخابات در جای خود قرار بگیرد، معنا و مفهوم پیدا کند، باید پس از اینکه لوازم انتخابات فراهم شد و انتخابات، معنای واقعی پیدا کرد، امکان رقابت در آن وجود داشته باشد، آن زمان مردم هستند که باید آن را بپذیرند و از آن استقبال کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: آقای خاتمی در بیانیه ۱۵ ماده‌ای اشاره کرد که این ساختار باید اصلاح شود. یعنی تا زمانی که ساختار اصلاح نشود ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که حتی نهادهای انتخابی، آن معنای خودشان را پیدا کنند. همان‌طور که در حال حاضر مجلسی که به عنوان تنها نهاد قانون‌گذار است، جایگاه خود را از دست داده و امروز برای مشارکت در انتخابات برای انتخاب نمایندگان مردم تلاش می‌کنیم. ما به عنوان جبهه اصلاحات نگاه‌مان این بوده که واقعا امکان ارائه لیست نیست و با آنچه که از قبل ثبت‌نام گفته شد و رویه عدم احراز صلاحیت‌ها، گل بود به سبزه هم آراسته شد. به اقرار سخنگوی شورای نگهبان، بیش از ۱۰ درصد این لیست با عدم احراز مواجه شدند و این عدم احراز واقعا پدیده‌ای است که قابل درک نیست. یک زمان می‌گوییم طرف شرایطش را ندارد، این یک وجه است. یک زمانی می‌گوییم طرف صلاحیت ندارد که به واسطه قانون و احکام دادگاه صالحه این صلاحیت باید از او سلب شده باشد. یک زمانی هم می‌گوییم صلاحیت او احراز نشد.

وی افزود: آخر یک ایرانی که قانون اساسی را پذیرفته، هیچ‌گونه سابقه امنیتی و قضایی هم ندارد، شرایط اولیه شرکت در انتخابات و انتخاب شدن را هم دارد می‌گوییم احراز صلاحیت نشد. شما با این رویه چه انتظاری دارید که مردم را به مشارکت دعوت کنید؟ از طرفی ما به عنوان جریان اصلاح‌طلب امکان معرفی کاندیدا نداریم و حتی تعدادی از دوستان ما که همین بیانیه ۱۱۰ نفر را امضا کردند به همین بهانه‌های واهی ردصلاحیت شدند که افراد با سابقه، خوب و خوشنام، با سابقه و با بادانشی هم بودند. حالا این افراد را ردصلاحیت کردند ما باید به کاندیداهای رقیب رأی بدهیم؟ آیا باید دوباره کاندیدای نیابتی انتخاب کنیم و آیا با کاندیدای نیابتی می‌توانیم شاهد تغییری باشیم؟ آیا فردا مردم به ما نخواهند گفت شما که از نظر حاکمیت صلاحیت ندارید، شمایی که فکر و اندیشه‌ات را قبول ندارند، رفتید به رقیب رأی دادید، به نظر می‌رسد دوستانی که این مسیر را انتخاب کردند، باید پاسخ دهند.

امام تصریح کرد: ضمن اینکه آقای خاتمی به صراحت می‌گفت انتخابات در جای خودش نیست، اگرچه ما قهر نکردیم و این شرایط به ما تحمیل شد. وقتی آقای لاریجانی را هم ردصلاحیت می‌کنند، نشان می‌دهد هیچ روزنه‌ای وجود ندارد.

سخنگوی جبهه اصلاحات درباره واکنش جبهه اصلاحات نسبت به شخصیت‌هایی که عضو جبهه اصلاحات بودند و در این بیانیه شرکت کردند، گفت: ما هیچ تقابلی با این دوستان نداریم و هیچ واکنشی نشان نخواهیم دادیم. این دوستان اعلام کردند این بیانیه انتخاباتی نیست و قرار نیست لیستی بدهند یا از لیستی حمایت کنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار