| کد مطلب: ۱۰۶۴۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

در نشست خبری مطرح شد؛

۴ مزیت ماکو نسبت به سایر مناطق آزاد کشور/ ارائه ۱۱۰ بسته پیشنهادی سرمایه گذاری

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به چهار مزیت این منطقه نسبت به مناطق آزاد کشور، گفت: لجستیک ترانزیت تجارت، معادن، امنیت غذایی و توسعه تولید محصولات آبزیان و کشاورزی و ایجاد باغ های مدرن، مزایایی است که جاذبه‌های بسیاری را فراهم می کند و همسایگی با ارس نیز می تواند شرایط را برای تبدیل شدن آن به قطب گردشگری فراهم کند.

۴ مزیت ماکو نسبت به سایر مناطق آزاد کشور/ ارائه ۱۱۰ بسته پیشنهادی سرمایه گذاری

آرمان ملی آنلاین - «حسین گروسی» امروز (سه شنبه) در نشست خبری با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو جوانترین محدوده اقتصادی تجاری محسوب می شود، اظهار داشت: این محدوده ۱۰ سال از آغاز فعالیتش می گذرد و نباید با مناطق آزاد بین المللی جهان مقایسه شود که بدون تحریم، محدودیت و زیرساخت‌های مدرن به دستاوردهای بسیاری دست یافته است.

وی با اشاره به بسته های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، گفت: تاکنون منطقه آزاد ماکو ۱۱۰ بسته پیشنهادی برای سرمایه گذاری معرفی کرده است تا تجار به سرعت و بدون گذر از مراحل اداری بتوانند به سرمایه‌گذاری بپردازند.

گروسی با اشاره به همسایگی ماکو با ترکیه، تصریح کرد: تردد خودرو از ۷۰۰ دستگاه در روز به روزانه یک هزار و ۷۰۰ دستگاه با ترکیه ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو همچنین با اشاره به برنامه ایجاد بازارچه مرزی بین دو کشور، افزود: با فراهم کردن شرایط در بازارچه «سالیسو»، محصولات مشترک دو کشور از جمله در زمینه پوشاک و نساجی قابلیت تبادل خواهد داشت و در این زمینه تفاهم‌نامه ها به زودی امضا خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم بر توسعه و افزایش دستاوردهای مناطق آزاد اهتمام دارد تا بر اقتصاد ملی تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

گروسی با بیان اینکه بودجه مناطق آزاد به صورت درآمد- هزینه تامین می شود، تصریح کرد: مناطق ماکو و ارس نمونه بارز اقتصاد مقاومتی هستند، اما تاکنون به صورت مناسب به عنوان فرصت برای کشور معرفی نشده اند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایرنا ، وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد بر اقتصاد ملی تاثیر می گذارند، خاطرنشان کرد: این محدوده ها به منظور توسعه اقتصاد غیرنفتی راه اندازی شدند و الگوی مناسبی است که در جهان نیز در حال گسترش است.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار