| کد مطلب: ۱۰۶۷۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد

نشست بررسی عملکرد هیأت مدیره ششم برگزار شد/تاکید بر قانون‌گرایی و اتحاد با رقبا

نشست بررسی کارنامه هیأت مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با حضور جمعی از اعضای سازمان و نمایندگانی از هیأت مدیره و کمیسیون‌ها برگزار شد.

نشست بررسی عملکرد هیأت مدیره ششم برگزار شد/تاکید بر قانون‌گرایی و اتحاد با رقبا

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط ‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نشست بررسی کارنامه هیأت مدیره دوره ششم این سازمان برگزار شد. در این نشست که با هدف ارائه نقطه نظرات فعالان حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات هیئت مدیره دوره ششم تشکیل شده بود، برخی از اعضای هیئت مدیره سازمان و اعضای صنف حضور داشتند. در ابتدای این نشست، اعضای صنف علاوه بر طرح نکات خود پیرامون عملکرد این دوره انتظاراتشان از سازمان در ماه‌های پایانی عمر این دوره و انتخابات دوره هفتم را مطرح کردند.

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که در این جلسه مطرح شد، وضعیت سامانه ثبت‌نام در انتخابات دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بود. عدم پاسخگویی هیأت مدیره به برخی انتقادات طرح شده، ضعف در اطلاع‌رسانی پیرامون گزارش عملکرد، عدم برقراری ارتباط صحیح با بخش‌های حاکمیتی و پایین بودن تاثیرگذاری صنف در حوزه‌های سیاستگذاری، خدمات ناکافی رفاهی به اعضای صنف، عدم تجمیع قوانین و پایین بودن کیفیت سامانه‌ها و سایت سازمان از جمله دیگر انتقادات مطرح شده در این جلسه بود.

علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نصر تهران در توضیح ابهامات موجود در مورد انتخابات بازرس گفت: «در خصوص کاندید شدن اشخاص حقیقی و کارشناسان یک ابهام و سکوت قانونی در اساسنامه وجود دارد. در سال گذشته این افراد با رای هیئت تصمیم‌گیر توانستند در انتخابات بازرس کاندید شوند. سال گذشته هیئت اجرایی با توجه به اینکه انتخابات سراسری و یکپارچه نبود توانایی تصمیم‌گیری در این خصوص را به صورت مستقل داشتند. اما انتخابات دوره هفتم به صورت یکپارچه توسط سازمان نصر کشور برگزار می‌شود و سازمان‌های استانی توان تغییر سامانه درخصوص موارد اینچنینی را ندارند. به همین جهت در صورت وجود مشکل یا نقص سازمان نصر کشور باید پاسخگو باشد. البته باید اشاره کنم مانند دوره قبل امکان کاندید شدن به عنوان بازرس برای اشخاص حقیقی نیز میسر شده است».

در بخش دیگری از این جلسه، محمدعلی یوسفی‌زاده، عضو هیئت مدیره سازمان در رابطه با مشکلات موجود پیرامون برگزاری انتخابات دوره هفتم سازمان و چرایی برگزاری این نشست گفت: «دلیل اصلی برگزاری این جلسه، مشخص شدن کاستی‌های هیئت مدیره دوره ششم است. در خصوص انتخابات دوره هفتم و شیوه اجرایی آن باید توجه داشته‌ باشیم که انتخابات به صورت یکپارچه برگزار می‌شود و سازمان‌های استانی در خصوص تغییرات در سامانه آن نقشی ندارند. مهم‌ترین خواسته همه اعضای صنف از رئیس دوره نصر کشور در دوره بعد باید اصلاح قوانین موجود باشد».

او ادامه داد: «از ابتدای شروع فعالیت هیئت مدیره دوره ششم قرار همه اعضا بر شفافیت بود و این مسئله تا به امروز صادق است. حاصل این نگاه انتشار گزارشات تصمیمات هیئت مدیره و نیز گزارشات عملکرد به صورت فصلی بوده است. این گزارشات در سایت سازمان موجود است و همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و آن‌ها را اعتبارسنجی کنند».

تلاش کردیم ارتباطات را هم با اعضای صنف و هم با حاکمیت افزایش دهیم

همچنین در ادامه این نشست، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص عملکرد این سازمان در دوره ششم گفت: «یکی از نقاط قوت عملکرد هیئت مدیره سازمان در دوره ششم، تمرکز بر قانون‌گرایی است. در این دوره تلاش شد تا مطابق با مقررات و اساسنامه برای اولین بار همه اعضای صنف بتوانند برای انتخابات بازرس کاندید شوند که سال قبل این اتفاق در مجمع افتاد. و همانطور که گفته شد ثبت نام انتخابات پیش رو متمرکز برگزار می‌شود. همه‌ی اعضای صنف مطمئن باشند که خود انتخابات در بستری برگزار می‌شود که نگرانی برای امنیت آن وجود ندارد».

او ادامه داد: «ساختار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مشابه ساختار یک مجموعه مردم‌نهاد است. به همین جهت نوع ارائه گزارشات عملکرد سازمان نیز متفاوت از دولت است. در مجمع عمومی سالانه سازمان، گزارش عملکرد مالی به صورت مقایسه‌ای ارائه می‌شود. همچنین گزارشات عملکرد عمومی نیز هر سه ماه یکبار از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت نصر با همه‌ی مخاطبان به اشتراک گذارده می‌شود. طی سالیان اخیر تلاش شده است تا به صورت‌های مختلف جلساتی را در قالب نشست رسانه‌ای جهت اطلاع رسانی و جلساتی با اعضای گوناگون صنف که علاقمند بوده‌اند به صورت مستمر داشته باشیم تا از نظرات آن‌ها پیرامون عملکرد سازمان مطلع شده و اصلاحات لازم را انجام دهیم».

اسلامی در رابطه با تعامل سازمان با اعضا و بخش حاکمیتی نیز گفت: «اعضای هیئت مدیره دوره ششم تلاش بسیار زیادی داشته‌اند تا بتوانند ارتباط خود با اعضای صنف و بخش‌های حاکمیتی را افزایش دهند. در همین راستا رویداد‌ها و نسشت‌های متنوع و زیادی را برگزار کرده‌ایم و تعداد آن در نسبت با دوره‌های گذشته چشم‌گیر و گستردگی آن در تمامی قوا و نهادهای حاکمیتی به شیوه‌ای بوده است که جایگاه سازمان در حاکمیت-نه صرفا وزارت فاوا- شناخته شده و به صورت موثر مشاوره‌های مختلف از ما اخذ می‌شود. در این دوره جلسات متعدد و پیش رونده توسط اعضای هیات مدیره و راهبران رسته‌ها و کمیسیون‌ها با بخش‌های مختلف حاکمیتی مثل بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت صمت، بخش‌های مختلف قوه قضائیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان ملی فضای مجازی داشته‌ایم. سطح، تعدد و تاثیر جلسات الحق و الانصاف با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست. از طرف دیگر سطح و کیفیت تماس در رویدادهای مختلف مانند افطاری‌ها، نشست‌ها، روز فناوری‌ها و الکامپ فوق العاده نزدیک بوده و تلاش سازمان بر این بوده است تا از توانایی همه افراد در زمینه‌های مختلف جهت بهبود این ارتباطات استفاده کند».

در پایان این نشست دوباره تاکید شد که هیأت مدیره فعلی در ماه‌های پایانی فعالیت خود ضمن آنادگی برای پاسخگویی، همچنان پذیرا و شنوای انتقادات اعضای سازمان بوده و از پیشنهادات فعالان صنف برای بهبود عملکرد سازمان استقبال خواهد کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار