| کد مطلب: ۱۱۱۲۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

پایان سال‌ها انتظار؛

پتروشیمی گچساران پس از دو دهه وارد مدار تولید شد

پتروشیمی گچساران به‌عنوان ایرانی‌ترین الفین کشور، وارد مدار تولید پایدار شد و محصول این مجتمع که ماده اولیه بسیار مهم و پرمصرف در صنعت به شمار می‌رود به خط لوله اتیلن غرب کشور تزریق شد.

پتروشیمی گچساران پس از دو دهه وارد مدار تولید شد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط‌عمومی پتروشیمی گچساران ، این مجتمع، بزرگ‌ترین طرح صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و با سرمایه‌گذاری حدود ۱٫۳ میلیارد یورو به دست توانمند صنعتگران ایرانی و با پیگیری‌های مسئولین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ساخته و به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع با دریافت گاز اتان از شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج‌فارس بهبهان، سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +c3(برش پروپان و سنگین‌تر) تولید می‌کند که افزون بر درآمدزایی و خلق ثروت، خوراک مجتمع‌های واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی ممسنی، دهدشت، بروجن، کازرون و صنایع پلیمر گچساران را نیز تأمین می‌کند.

این پتروشیمی، همچنین نقش مؤثری در بهبود و ارتقای شرایط اقتصادی شهرستان گچساران و شهرهای اطراف خواهد داشت، به‌طوری که این طرح در زمان ساخت برای بیش از ۳ هزار نفر و در زمان بهره‌برداری برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و تا سه برابر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مهم موردنیاز پتروشیمی گچساران با همکاری مراکز دانش‌بنیان و بیش از ۷۰ شرکت ایرانی انجام شده، به‌طوری که بیش از ۸۳ درصد تجهیزات این پروژه ساخت داخل بوده و صرفه‌جویی ۲۶۹ میلیون یورویی را به دنبال داشته است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار