| کد مطلب: ۱۱۱۴۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

پیام تبریک مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت هفته کار و کارگر و روز کارگر؛

حمایت از فعالان عرصه تولید؛ مهم‌ترین مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی است

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور پیامی فرارسیدن هفته کار و کارگر و روز کارگر را به همه زحمت‌کشان عرصه آبادانی و اعتلای میهن اسلامی؛ خصوصاً بیمه‌شدگان این سازمان که با همت بلند و دستان پرتوان خود چرخ‌‌های تولید را در جهت رشد و بالندگی ایران عزیز به حرکت در می‌آورند، تبریک گفت.

حمایت از فعالان عرصه تولید؛ مهم‌ترین مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی است

آرمان ملی آنلاین - به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، متن پیام تبریک مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت روز کارگر،  به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

قال‌الله تعالی فی کتابه الکریم:

«وَ أَنْ لَیْسَ لِلإِنْسانِ إِلاّ ما سَعی وَ أَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُری» - النجم، 39 و 40

هفته دوم اردیبهشت‌ماه، خجسته ایام گرامی‌داشت مقام شامخ کار و کارگر، فرصتی مغتنم برای قدردانی از عزیزانی است که با همت بلند و دستان پرتوان خود در جهت تقویت استقلال کشور و اعتلای روزافزون ایران اسلامی تلاش می‌کنند و با مجاهدت‌های خالصانه خود چرخ‌های تولید و توسعه کشور را به حرکت در می‌آورند.

برخلاف دیگر سنت‌ها و مکتب‌های فکری، در گفتمان دینی ما کارگر تنها ابزار تولید نیست، بلکه مقام او یک مقام معنوی و به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است. نگاه اسلام و قرآن به کار و کارگر، نگاه قدرشناسانه و ارزشمدارانه است و به خاطر همین مقام بلند است که رسول اکرم صل‌الله علیه و آله دست آن کارگر زحمت‌کش را می‌بوسد. معنای الهی و اسلامی و معنوی کار و کارگر، در یک امر بسیار مهم دیگری هم نهفته است و آن این است که استقلال یک کشور، وابسته‌ی به کار است. هیچ کشوری و هیچ ملتی با بیکارگی و تن‌پروری و بی‌اعتنایی به کار به جایی نخواهد رسید و عزت و استقلال یک ملت جز به وسیله‌ی کار  و تلاش کارگران و زحمت‌کشان عرصه تولید به دست نخواهد آمد.

تجلیل از مقام والای کارگر در راستای یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی یعنی حمایت از تولید و تولیدکنندگان و صیانت از نیروهای مولد جامعه در برابر پریشانی‌های اجتماعی و اقتصادی است. خصوصاً در سالی که به‌عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، حمایت مؤثر از فعالان عرصه تولید که بازوان قدرتمند توسعه کشور هستند، تکلیف و مأموریت قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای تحقق شعار سال است. این سازمان به‌واسطه وظیفه حاکمیتی خود، در حوزه اقتصادی باید سهم خود را در رفع موانع تولید و افزایش مشارکت مردم ایفا کند و علاوه بر این در بخش بیمه‌ای هم وظیفه این سازمان حمایت حداکثری از قشر مولد کشور خصوصاً صنوف مختلف کارگری است تا این عزیزان بتوانند در آرامش و امنیت خاطر و در میدان جهاد اقتصادی با تلاش و همت بلند خود، توسعه همه‌جانبه و پایدار را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

در همین راستا سازمان تأمین‌اجتماعی طی دو سال و نیم گذشته و در دوره جدید مدیریتی خود از آغاز دولت مردمی سیزدهم و با بهره‌مندی از فرصت‌های بی‌بدیل ایجاد شده به‌واسطه حمایت و همراهی دولت مردمی و مجلس انقلابی؛ به‌ویژه حمایت همه‌جانبه ریاست محترم جمهوری و نیز وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستاوردهای مهمی را در حمایت از بیمه‌شدگان بزرگترین صندوق بیمه اجتماعی کشور رقم زده است.

تغییر ریل از "آینده‌سوزی" و "آینده‌خواری" به "آینده‌سازی" در قالب قطع روند معیوب و زیانبار استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای اجرای تعهدات جاری و تسویه 106 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی از مهم‌ترین اقدامات دوره اخیر بود که با این کار از پرداخت سالانه 25 هزار میلیارد تومان هزینه تأمین مالی به نظام بانکی جلوگیری شد. این اقدام مهم و درکنار آن افزایش سرمایه بی‌سابقه بانک رفاه کارگران به‌عنوان بانک تخصصی حکمرانی تأمین‌اجتماعی، به‌واسطه رویکرد ارزشمند و بی‌سابقه دولت مردمی سیزدهم در پرداخت مطالبات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی، امکان‌پذیر شد. علاوه بر این رشد تولید در شرکت‌های زیرمجموعه شستا که متعلق به کارگران عزیز و مستمری‌‌بگیران شریف سازمان تأمین‌اجتماعی است از دیگر نقاط روشن عملکرد سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید مدیریتی است که با دستان پرتوان و همت بلند شما کارگران عزیز و همراهی و همدلی همه شرکای اجتماعی این سازمان رقم خورده است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت هفته کار و کارگر، این ایام خجسته را به جهادگران عرصه تولید خصوصاً کارگران سخت‌کوش و بلندهمت که با تحمل مشقت‌ها و تلاش شبانه‌روزی برای اعتلای ایران اسلامی مجاهدت می‌کنند، تبریک و شادباش عرض می‌کنم و از پیشگاه خداوند متعال برای کارگران عزیز این سرزمین و همه فعالان عرصه تولید و جهاد اقتصادی، صحت و سلامت و آرامش و امنیت خاطر مسئلت می‌نمایم. همچنین امیدوارم که خدمتگزاران مردم در سازمان توفیق یابند در ارائه خدمات به کارگران و بازنشستگان عزیز و سایر اقشار مردم شریف ایران اسلامی، کماکان از الطاف الهی بهره‌مند و برخوردار باشند ان‌شاءالله.

میرهاشم موسوی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار