| کد مطلب: ۱۰۸۱۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

دردسر کارت پایان خدمت یک نماینده مجلس

ماجرای کارت پایان خدمت شجاعی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس این روزها حاشیه‌های زیادی به پا کرده است.

«حسن شجاعی علی‌آبادی»، یکی از ۵ نماینده استان زنجان در مجلس شورای اسلامی است. این روزها و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پایان خدمت این نماینده حاشیه‌های فراوانی را به وجود آورده و مانند صحبت‌هایش در زمان تصدی ریاست کمیسیون اصل نود موجب واکنش بسیاری در فضای مجازی شده است.

طبق قانون قبلی انتخابات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای با داشتن معافیت دائم یا موقت و معافیت تحصیلی و همچنین پایان خدمت وظیفه عمومی می‌توانستند در انتخابات شرکت و در صورت کسب رای از سوی مردم راهی مجلس شورای اسلامی شوند، اما در قانون جدید باید حتماً دارای معافیت دائم و یا پایان خدمت وظیفه عمومی قانونی باشند. 

«حسن شجاعی علی آبادی» در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای دارای معافیت موقت بوده و با این معافیت می‌توانست در انتخابات شرکت و به‌عنوان نماینده مردم راهی مجلس شود که این اتفاق هم روی داده و او اکنون در مجلس شورای اسلامی حضور دارد.

بنا بر اعلام دفتر نماینده ابهر و خرمدره، معافیت شجاعی به‌خاطر تحصیل در حوزه مشمول معافیت تحصیلی شده بود.  اما در قانون جدید انتخابات شجاعی، به دلیل داشتن معافیت موقت حق شرکت در انتخابات امسال را نداشت و باید معافیت دائم و یا پایان خدمت وظیفه عمومی قانونی را ارائه می‌کرده است. 

پس از اطلاع افکار عمومی از ثبت‌نام اولیه شجاعی و تأیید وی توسط هیات‌های اجرایی برخی انتقادات علیه وی آغاز کردند و تعدادی مدعی شدند شجاعی خدمت سربازی خود را طی نکرده است.

احتمالاً همین ماجرا باعث شد تا طرف‌داران شجاعی هم تصویر کارت پایان خدمت او را منتشر کنند، اما ماجرا آغاز موج جدید انتقادات بود؛ تاریخ صدور کارت پایان خدمت این نماینده مجلس سوم آبان‌ماه یعنی در روزهای پایانی ثبت نام نهایی انتخاب امسال بود، این یعنی شجاعی در پیش ثبت نام کارت پایان خدمت نداشت(احتمالا معافیت موقت داشته است) و صدور لحظه آخری این کارت هم حاشیه‌ساز بود.

ذوالقدر، رئیس هیات اجرای ستاد انتخابات شهرستان ابهر گفته در مرحله پیش ثبت نام تنها ۶ پیش‌شرط یا استعلام مطرح بوده و شجاعی توانسته این مرحله را تکمیل کند.  فرماندار ابهر تأکید کرده این استعلام ربطی به هیأت اجرایی نداشته و تنها استعلام دو حوزه یعنی گواهی اشتغال و شبای بانکی به‌صورت حضوری تکمیل می‌شود. شجاعی کارت پایان خدمت را در ثبت نام نهایی اخذ کرده بود. 

شایعه دیگری که در چند روز اخیر در فضای مجازی استان زنجان دست‌به‌دست می‌شود جعلی بودن کارت پایان خدمت شجاعی است. عده‌ای کارت معافیت از خدمت دوره ضرورت شجاعی را که به تاریخ سوم آذرماه ۱۴۰۲ صادر شده است را تقلبی برشمردند و به دلیل نداشتن تراشه آن را فاقد اعتبار دانستند و خواستار برخورد با وی شدند.

رضا مهدیون، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان در پاسخ به فارس با اعلام اینکه کارت معافیت از خدمت دوره ضرورت، شجاعی مشکلی ندارد، گفت: تراشه کارت پایان خدمت چند ماهی است حذف شده و یک بارکد جای آن را گرفته است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان همچنین اعلام کرد معافیت نماینده مردم ابهر بر اساس قانون سه فرزندی و بیشتر بوده است.

ستاد کل نیروهای مسلح از امسال مشمولان دارای سه فرزند و بیشتر بالای ۳۵ سال از خدمت سربازی معاف کرد. شجاعی نماینده ابهر دارای ۷ فرزند است.

شهرستان ابهر بعد از مرکز استان مهم‌ترین منطقه استان است که به لحاظ اجتماعی و به‌ویژه صنعتی جایگاه ویژه و ممتازی در استان دارد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار